Etiketler: ,


 Türkiye İş Kurumu (İş-Kur) Manisa İl Müdürü Yüksel Uçar, ilköğretim öğrencilerine yönelik olarak yaptıkları anket çalışmasında, bu yaş grubundaki çocukların en çok polis olmak istediklerinin ortaya çıktığını bildirdi.
Uçar, yaptığı açıklamada, Manisa İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile işbirliği içinde yaptıkları bir anketle ilköğretim düzeyindeki çocukların, ileride hangi mesleği yapmak istediklerini araştırdıklarını ve mesleki ilgi envanteri oluşturduklarını söyledi.
Ankete ildeki ilköğretim okullarında okuyan 2 bin 600 öğrencinin katıldığını ve çocuklara, ''Büyünce ne olmak istiyorsunuz?'' sorusunu yönelttiklerini belirten Uçar, ''Ankette, öğrencilerin büyük çoğunluğu ilk tercih olarak 'polis olmak istiyorum' cevabını verdi. Öğrencilerin en fazla tercih ettiği diğer meslekler ise doktorluk, avukatlık, askerlik olarak sıralanıyor. Bu da öğrencilerin ileride iş bulma sıkıntısı çekmeyeceği alanlara yöneldiğini gösteriyor'' dedi.
Uçar, anket çalışmasının ardından müdürlük olarak mesleğinde başarılı olmuş, meslek erbaplarını, anket yapılan bu okullarda konferans vermelerini sağladıklarını, böylece öğrencilerin mesleklerle ilgili birinci ağızdan bilgi sahibi olmalarını sağladıklarını sözlerine ekledi.